سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آموزش دانش کفّاره گناهان بزرگ است . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
مکانیک سیالات ( تاسیسات )

کویلهای واحد گرمایش تجهیزات فن کویل در عمق و تعداد پره های مختلف و در دو نوع متفاوت تهیه می شوند ، یکی نوع بخاری آن که یخ نمی زند و دیگری نوعی که لوله های کویل به شکل U خم شده اند . کویلهایی که لوله هایشان به شکل U خم شده را می توان با آب داغ ، بخار و برای ترکیبهای مختلف سطح لوله ، فضای پره ها بکار برد تا از این طریق بتوان در ازاء ، مقادیر یکسان درجه حرارت هوای ورودی ، سرعت سطحی و فشار بخار یا آب داغ ، ازدیاد درجه حرارتهای متفاوتی را بدست آورد . معمولا می توان کویلها گرمایش را قبل یا بعد از نصب کویلهای سرمایش تعبیه نمود.

در طول فصول معتدله بایستی مناطقی که بوسیله واحدهای چند ناحیه ای تهویه می شوند، قادر باشند که با انجام گرمایش و سرمایش ، شرایط مورد نیاز هر منطقه را بوجود آورند . چون در واحدهای چند ناحیه ای ، کانال هوای برگشتی مناطق مشترک نمی باشد ناهمگونی درجه حرارت هوا یکی از مهمترین ملاحظات اینگونه واحدها است .

امکان دارد ناهمگونی موجود در هنگام عبور هوا از درون کویل گرمایش باعث گردد ، حرارت جذب بخشی از مناطق که نیاز به گرم شدن دارند، نشود.

اگر تمام بخار قبل از رسیدن به انتهای شبکه کویل تقطیر می شود ، امکان دارد بستن شیر کنترل بخار باعث پیدایش ناهمگونی درجه حرارت گردد . بنابراین پیشنهاد می شود در مواقعی که ممکن است منطقه ای احتیاج به گرمایش داشته باشد، در کویلهای گرمایش واحدهای چند ناحیه ای از فشار بخار حداکثر استفاده شود.

به منظور دستیابی به افت فشارهای یکسان در هنگامی که هوا از روی دو سطح انتقال حرارت متفاوت  واحدهای فن کویل چند ناحیه ای عبور می کند، غالبا از صفحات توازن سوراخ دار استفاده می شود. امکان دارد برای مهندس ضروری باشد چنین صفحاتی را انتخاب کند ، بخصوص در مواردی که نیاز به کویل گرمایش است .



اکبر همتی ::: یکشنبه 87/6/24::: ساعت 4:57 عصر


لیست کل یادداشت های تاسیسات

>> بازدیدهای وبلاگ <<
بازدید امروز: 13
بازدید دیروز: 12
کل بازدید :86380

>> درباره خودم <<
مکانیک سیالات ( تاسیسات )
اکبر همتی
اطلاعات مورد نیاز در مورد تاسیسات و انجام کلیه پروژه های تاسیساتی

>>لوگوی تاسیسات<<
مکانیک سیالات ( تاسیسات )

>> اشتراک در خبرنامه<<
 

>>طراح قالب<<