سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بنده خدای خویشتن را چهل روز برای خدا خالص نکرد، مگر آنکه چشمه های حکمت از دلش بر زبانش [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
مکانیک سیالات ( تاسیسات )

حداکثر فشار مجاز:

حداقل فشار مجاز در شبکه های توزیع آب بایستی به اندازه ای باشد که با توجه به افت فشارهای شبکه و داخل ساختمان و همچنین تغییرات سطح آب در هیج یک از نقاط برداشت در داخل ساختمانها ، حداقل فشار 3/0 اتمسفر کمتر نباشد. حداقل فشار مجاز شبکه برای ساختمانهای یک طبقه 4/1 آتمسفر و برای هر طبقه اضافی 4/0 آتمسفر جهت تامین ارتفاع و افت فشارهای داخلی ساختمان بر عدد فوق افزوده می شود.

تبصره 1- با توجه به شرایط ایران حداکثر طبقاتی که فشار آب آنها بایستی مستقیما از شبکه تامین شود ، چهار طبقه و در موارد خاص با توجیه کافی انتخاب پنج طبقه نیز بلامانع است. در ساختمانهای مرتفع جهت تامین فشار مورد نیاز بایستی از تاسیسات داخلی استفاده نمود.

تبصره 2- در صورتی که تامین فشارهای حداقل مجاز فوق الذکر مستلزم صرف هزینه زیاد باشد ، می توان تامین فشار لاز برای ساختمانهای بلندتر از دو طبقه را محدود به حالاتی نمود که در طول دوره طرح مجموع سطوح این ساختمانها به مقدار قابل ملاحظه ای از سطح کل ساختمانهای شهر پیش بینی شده باشد.

سرعت آب شبکه

حداکثر سرعت مجاز در شبکه های توزیع آّب به طور معمول 2 متر در ثانیه و در مواقع آتش نشانی برابر 5/2 متر در ثانیه توصیه می شود. حداقل سرعت مجاز در شبکه های توزیع آب به طور معمول 2و0 متر در ثانیه توصیه می شود.

انتخاب قطر لوله

قطر لوله ها برای هر قسمت از شبکه بایستی به طریقی انتخاب شود که جایگزینی قطرهای کمتر موجب کاهش فشار شبکه از حدود مجاز آن می گردد.

حداقل قطر در لوله ها فاقد شیر آتش نشانی معادل 60 میلی متر توصیه می شود.

حداقل قطر در لوله های دارای شیر آتش نشانی با توجه به ضوابط نیازهای آتش نشانی تعیین گردیده و نباید کمتر از 100 میلیمتر باشد.



اکبر همتی ::: شنبه 87/6/23::: ساعت 11:37 صبح


لیست کل یادداشت های تاسیسات

>> بازدیدهای وبلاگ <<
بازدید امروز: 3
بازدید دیروز: 12
کل بازدید :86370

>> درباره خودم <<
مکانیک سیالات ( تاسیسات )
اکبر همتی
اطلاعات مورد نیاز در مورد تاسیسات و انجام کلیه پروژه های تاسیساتی

>>لوگوی تاسیسات<<
مکانیک سیالات ( تاسیسات )

>> اشتراک در خبرنامه<<
 

>>طراح قالب<<